Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Jak się rozgrzać przed treningiem na rolkac

Rozgrzewka przed treningiem to podstawa. Sprawdź, jak się przygotować do jazdy.

Niech żyją rolki! Sport, którego uprawianie przynosi wiele korzyści: począwszy od poprawy nastroju, a na modelowaniu sylwetki skończywszy. Aby jednak jazda nie zakończyła się kontuzją czy poważnym urazem, koniecznością jest odpowiednie przygotowanie. Przyznaj się, jak często zakładasz rolki i niecierpliwie rozpoczynasz jazdę bez wcześniejszego przygotowania? Pewnie myślisz, że wystarczy zrobić jedno szybkie kółko, a nogi same wejdą w rytm? W ten sposób torujesz sobie jedynie drogę do poważnej kontuzji, ponieważ przed rozpoczęciem jazdy mięśnie wymagają "rozruszania".

Dlaczego tak ważna jest rozgrzewka?

Rozgrzewka to niezwykle istotny element przygotowawczy do każdego wysiłku fizycznego – bez względu na to, czy jesteś amatorem czy profesjonalistą. Dlaczego?

 

  • Unikasz kontuzji

Żaden mięsień, który pozostawał w stanie spoczynku nie jest przygotowany do wysiłku fizycznego w pełnym zakresie. Dlatego nawet jeśli zakładasz, że jazda na rolkach w Twoim wykonaniu nie będzie intensywna, należy rozpocząć od rozgrzewki. Dzięki kilku prostym i krótkim ćwiczeniom można bowiem uniknąć poważnych kontuzji, np. naderwania przyczepu mięśni.

 

  • Przygotowujesz serce do zwiększonego wysiłku

Chociaż rozgrzewka kojarzy się tylko ze sposobem na uniknięcie urazów, tak naprawdę chodzi o coś więcej. Odpowiednie ćwiczenia przed aktywnością fizyczną pozwalają na przygotowanie serca do wysiłku. Zwiększa się nie tylko tętno, lecz także do rozszerzenia naczyń krwionośnych. Dzięki temu dochodzi do całkowitego spalania, co zapobiega odkładaniu się kwasu mlekowego w mięśniach. Efekt? Nawet długa jazda na rolkach nie skutkuje bolesnymi zakwasami.

 

  • Uwalniasz więcej glikogenu

Przygotowując mięśnie do aktywności, uwalniasz większe zasoby glikogenu. Dzięki temu masz więcej energii i możesz oddać się jeździe na rolkach na pełnych obrotach już od pierwszych metrów.

Rozgrzewka przed jazdą na rolkach – krok po kroku

Nie masz pomysłu na rozgrzewkę? Skorzystaj z poniższego zestawu ćwiczeń.
 

  1. Krążenia głową – stojąc z rękami wzdłuż tułowia, wykonuj krążenia głową – raz w prawą, raz w lewą stronę. Ćwiczenie powtórz 20 razy (na każdą stronę).
     
  2. Krążenia ramion – stojąc w rozkroku, wykonuj krążenia całych ramion jednocześnie: 20 razy w przód, 20 razy w tył oraz 20 razy w przeciwne strony.
     
  3. Skrętoskłony – stojąc w rozkroku na prostych nogach i wykonując skłon pod kątem 90o, wykonuj obszerne ruchu: raz do prawej, raz do lewej nogi (dotykając dłonią przeciwległej stopy). Ćwiczenie powtórz 15 razy na każdą stronę.
     
  4. Krążenia kolan – stojąc w rozkroku, podnieś nogę zgiętą w kolanie i wykonuj krążenia w lewo i prawo. Zmień nogę. Ćwiczenie powtórz 15 razy na każdą nogę.
     
  5. Przysiady – stojąc w rozkroku, wykonuj przysiady. Zwróć uwagę, by kolana nie wychodziły poza stopy. Ćwiczenie powtórz 30 razy.
     
  6. Bieganie w miejscu – rozpocznij bieg w miejscu, uderzając stopami w pośladki. Czas jednej serii to 60 sekund. Wykonaj 3 powtórzenia.
     

Na rozgrzewkę wystarczy poświęcić tylko 10-15 minut, by odpowiednio przygotować mięśnie do wysiłku i zapobiec tym samym kontuzjom, spowodowanym brakiem rozgrzewki. Zawsze jednak warto mieć pod ręką lek Altacet® Żel, który w razie urazu zadziała przeciwobrzękowo i przeciwbólowo na ból pourazowy.

Pozostałe proponowane artykuły: