Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

5 sportów miejskich dla jędrnych pośladków

Sprawdź, jakie sporty miejskie pomogą uzyskać jędrne pośladki.

Chociaż osiągnięcia chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej pozwalają na uzyskanie jędrnych pośladków bez wysiłku, nie warto iść na łatwiznę. Poniżej prezentujemy 5 sportów miejskich pomagające uzyskać jędrne pośladki.

1. Jazda na rowerze

To mit, że jazda na rowerze wzmacnia wyłącznie mięśnie łydek i ud. W ten przyjemny sposób możesz wymodelować także pośladki. Nie rezygnuj więc z przejażdżek, tylko wsiądź na rower. Od czasu do czasu staraj się pokonywać wzniesienia, wstając z siodełka. Dzięki temu zmusisz mięśnie pośladków do intensywnej pracy. Efekt? Pupa w opiętych dżinsach będzie prezentować się zjawiskowo.

2. Nordic walking

Zastanawiasz się, co energiczny spacer z kijkami ma do pośladków? Zacznij ćwiczyć, a przekonasz się jak ta forma aktywności angażuje twoje mięśnie. Podczas intensywnego marszu pobudzasz nawet 90% mięśni, także pośladków. Nordic walking jest więc świetnym sposobem na to, by ujędrnić pupę, a przy okazji: uda, plecy, ramiona czy brzuch.  

Nordic walking nie jest zwykłym marszem, podczas którego pobudzasz do pracy mięśnie pośladków. Działa na pupę bardziej intensywnie niż standardowy spacer, ponieważ i ty wykonujesz bardziej energiczne ruchy. Spinasz pośladki, dzięki czemu mocniej się napinają. To z kolei przekłada się na ich silniejsze ujędrnienie.

Jeśli chcesz uzyskać zadowalające rezultaty, maszeruj nawet codziennie - przez co najmniej 40 minut.

3. Bieganie

Skompletuj odpowiedni strój, załóż wygodne buty i... biegaj. Jest to jeden z najpopularniejszych sportów miejskich, który pozwala wyrzeźbić sylwetkę całościowo, ze szczególnym naciskiem na pośladki. Ucieszy cię fakt, że tak naprawdę nie musisz robić nic, tylko biegać - by wyrzeźbić pupę. Mięśnie pośladków będą napinać się i rozluźniać podczas aktywności, czego efektem będzie ich lepsza jędrność. Lepsze efekty osiągniesz, jeśli będziesz wbiegać pod górkę. Znajdź więc teren, na którego trasie pojawia się wiele wzniesień.

Nie musisz uprawiać sprintu, ani dążyć do bicia rekordów maratończyków, by osiągnąć zadowalające efekty. Wystarczy jogging w średnio intensywnym tempie, by pupa stała się jędrna.

4. Jazda na rolkach

Jazda na rolkach to sport mniej męczący niż bieganie, ale przynoszący bardzo zadowalające efekty. Wzmocnisz uda i ujędrnisz pośladki – bez konieczności wykonywania tysięcy przysiadów ze sztangą, ani martwego ciągu. Podczas jazdy dochodzi do silnego napinania mięśni, co przekłada się na zwiększenie ich elastyczności i jędrności. Już po miesiącu regularnego treningu, zauważysz wyraźne zmiany - na lepsze.

Jeśli chcesz wyrzeźbić pośladki na rolkach, liczy się systematyczność. Najlepiej jeździć 3-4 razy w tygodniu. Szczególne znaczenie ma powolna jazda (tętno powinno wynosić 60-70% tętna maksymalnego), ale na długich dystansach (nie istnieje tutaj konkretna liczba przejechanych kilometrów - wybierz taki dystans, na jaki masz siłę). Jednorazowy trening powinien trwać co najmniej 40-60 minut.

 

Chcąc wzmocnić efekty jazdy na rolkach i jeszcze bardziej wpłynąć na rzeźbienie pośladków, nie warto ograniczać się tylko do jazdy po płaskim terenie. Poszukaj miejsc, w których możliwa będzie jazda pod górkę - na wzniesieniach mięśnie pośladków pracują intensywniej. Ponadto szczególnie polecana jest jazda na jednej nodze lub jazda tyłem - w takiej formie jazda na rolkach bardziej angażuje mięśnie pośladków, powodując ich ujędrnienie.

Podczas jazdy na rolkach zachowaj szczególną ostrożność, by nie doznać kontuzji lub urazu spowodowanego upadkiem.  Pamiętaj też, by założyć kask oraz ochraniacze.

5. Squash

Squash jest sportem, który staje się coraz bardziej popularny, przynosząc wiele korzyści. Nie tylko wyzwala mnóstwo emocji, lecz także pozwala osiągnąć stan "przyjemnego zmęczenia". Jednocześnie jest krokiem w stronę atrakcyjnej sylwetki. Konieczność ciągłego wykonywania przysiadów, wypadów czy wykroków przekłada się na angażowanie wielu partii mięśni, w tym pośladków. Dzięki temu można spodziewać się ich ujędrnienia - mięśnie zmuszane są do intensywnej pracy, w efekcie czego stają się bardziej napięte. Jeden dynamiczny mecz pozwala spalić nawet 600 kcal - to najlepsza droga do tego, by pozbyć się tkanki tłuszczowej i wymodelować ciało. Uważaj jednak, by się nie przetrenować, ponieważ squash jest bardzo wyczerpujący.

 

5 sportów miejskich dla jędrnych pośladków

Bez rozgrzewki ani rusz

Bez względu na to, który sport miejski wybierzesz, każdy trening rozpoczynaj od dokładnej rozgrzewki. Dzięki temu dobrze przygotujesz serce i cały układ krwionośny. Pamiętaj, że podczas intensywnego wysiłku mięsień sercowy musi przepompować większą ilość krwi. Jeśli nie będzie do tego przygotowane, dojdzie do jego przeciążenia, czego skutkiem będą poważne konsekwencje zdrowotne - łącznie z niewydolnością serca. Rozgrzewka wzmaga ponadto krążenie krwi, dzięki czemu możliwe jest transportowanie ciepła do wszystkich tkanek i podwyższanie temperatury organizmu. W ten sposób dochodzi do lepszego ukrwienia, co zwiększa pobudliwość i wydolność mięśni. Stają się one więc bardziej elastyczne i zdolne do większego wysiłku.

 

Ponadto dzięki rozgrzewce unikniesz także urazów. Kontuzje, szczególnie podczas biegania czy jazdy na rolkach zdarzają się dosyć często.

 

Gdy rozpoczynasz przygodę ze sportem

Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sportem, dawkuj intensywność, by nie dopuścić do przetrenowania. Miej więc zawsze pod ręką apteczne wsparcie: lek Altacet® Żel lub spray Altacet® ICE – silnie chłodzą i uśmierzają dolegliwości bólowe spowodowane urazami, stłuczeniami czy przetrenowaniem.

Pozostałe proponowane artykuły: