Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

5 powodów, dlaczego twój trening rowerowy nie przynosi efektów

Jeżdżąc na rowerze, wykonujesz ćwiczenie aerobowe, angażujące mięśnie całego ciała. To jedno z najlepszych ćwiczeń ruchowych pozwalające na spalenie kalorii. Zarówno w jeździe na rowerze, jak i każdym innym sporcie, technika wykonywanych ćwiczeń przekłada się na ich efektywność.

Oto 5 podstawowych błędów, jakie wykonujemy jeżdżąc na rowerze:

 

1. Zapominasz o świeżym powietrzu

Postaw na jazdę na świeżym powietrzu. Dzięki temu dotlenisz mięśnie, poprawisz krążenie krwi, a w wyniku tego – cały metabolizm. Osoby ze spowolnionym metabolizmem najlepiej spalają kalorie jeżdżąc na rowerze, a dotleniony organizm lepiej funkcjonuje i ma więcej energii. Poprawia się też jakość snu. Podczas jazdy na rowerze aktywujesz prawie wszystkie grupy mięśni. Spalasz kalorie, a tym samym – zbędną tkankę tłuszczową.

 

2. Brak pulsometru

Korzystaj z pulsometru, by móc monitorować pracę serca. Pozwoli on określić twoje tętno maksymalne. Trenuj na poziomie 60–70 % twojego tętna maksymalnego, gdyż jest to optymalny zakres do spalania kalorii oraz tkanki tłuszczowej. Wpływa również korzystnie na pracę serca i poprawia jego kondycję.

 

3.  Brak systematyczności

Bez regularnych treningów nie będzie upragnionych efektów. Jeśli zależy Ci na efektywnym spalaniu kalorii, musisz jeździć przynajmniej przez godzinę 3–4 razy w tygodniu.  Podczas jednej takiej sesji, jadąc przez godzinę z prędkością 10 km/h, możesz spalić ok. 300 kcal! Jadąc szybciej możesz spalić ich jeszcze więcej. Pamiętaj o rozgrzewce, która zmniejsza ryzyko urazów.

 

4. Wybór nieodpowiedniej trasy

Odpowiednia trasa do efektywnej jazdy to taka, którą w całości pokonasz z taką samą intensywnością. Unikaj ścieżek rowerowych w mieście, gdzie nie ma na tyle długich odcinków i prowadzą one przez ruchliwe ulice, światła oraz przejścia na pieszych. Jazda po zatłoczonym centrum sprawia, że co chwilę zwalniasz lub zatrzymujesz się, a dodatkowo zamiast się dotlenić, oddychasz spalinami z samochodów.

 

5.  Nieumiejętne pedałowanie

Wielu rowerzystów podczas jazdy naciska pedał środkową częścią stopy. To błąd! Prawidłowa postawa i technika pedałowania to klucz do sukcesu. Naciskaj pedał palcami. Dzięki temu lepiej będą pracować mięśnie i szybciej spalisz tkankę tłuszczową oraz niechciany cellulit.

 

Zmniejsz ryzyko urazów

Aby zmniejszyć ryzyko urazów i kontuzji zawsze rób krótką rozgrzewkę przed treningiem, a po nim wykonaj parę ćwiczeń rozciągających. Pamiętaj o zabezpieczeniu głowy kaskiem oraz o ochraniaczach na łokcie i kolana. Włóż do apteczki Altacet® Żel, którego użyjesz w razie opuchlizny lub obrzęku. Dzięki zawartości mentolu daje on efekt natychmiastowej ulgi w bólu. Zadbaj o dobry stan techniczny twojego roweru, ponieważ jazda na niesprawnym sprzęcie grozi wypadkiem. A to przerwie na jakiś czas twój trening.

Pozostałe proponowane artykuły: