Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Aeroboxing - dlaczego stał się tak popularny?

Pod tą tajemniczą nazwą kryje się idealny trening… dla kobiet. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że jest to męski sport, ale nie do końca. Dlaczego tak szybko zyskał popularność?

Jak powstał aeroboxing?

Wymyślił go mistrz świata w karate i aktor Billy Blanks. Połączył on elementy sztuk walki z krokami tanecznymi i aerobikiem. W 1989 r. założył on w USA własne centrum kształcenia tej formy ćwiczeń, którą nazwał tae-bo. Takiej nazwy mogą używać jedynie licencjonowane kluby.

 

aeroboxing - ćwiczeniaaeroboxing - ćwiczenia

 

Dla kogo?

Sport idealny dla kobiet, które chcą spalić zbędne kilogramy, a także dla tych, które chcą utrzymać dobrą kondycję. To intensywny trening, polegający na wykonywaniu wykopów i wymachów w rytm muzyki, skierowanych do niewidzialnego przeciwnika. Zaleca się go jednak osobom już trenującym, aktywnym, ponieważ dla osób prowadzących „kanapowy” tryb życia może skończyć się poważnymi kontuzjami.

 

Jak wygląda trening?

To połączenie kickboxingu i fitnessu, z elementami samoobrony. Przewaga jednego z tych elementów zależy od trenera. Siłowe i aerobowe ćwiczenia, idealnie wysmuklają sylwetkę i delikatnie rzeźbią mięśnie. Grupa ćwiczących, jak w tradycyjnym aerobiku, powtarza za instruktorem wykopy i ciosy w rytm muzyki. Trening trwa około 1 godziny. Rozpoczyna się rozgrzewką, która ma przygotować mięśnie do większego wysiłku. Dopiero po ok. 40 minutach ćwiczeń zaczyna się najbardziej efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Po zakończeniu głównej części trenignu, grupa wykonuje kilkuminutowe ćwiczenia wyciszające.

 

Ile jest boksu w aeroboxingu?

Jeśli obawiasz się, że staniesz się umięśniona niczym zawodowy bokser… Nic podobnego! Sport ten nie działa na rozbudowę mięśni, ponieważ nie jest to trening siłowy. Podczas ćwiczeń zaangażowane są duże grupy mięśni, co sprawia, że są kształtne, ale nie rozbudowane. Elementami sztuk walki są tu wykopy, ciosy, uniki i podskoki.  Nie jest to jednak, jak może się wydawać, sztuka walki, a jedynie udawanie jej.

 

Jakie daje korzyści?

Aeroboxing pozwala na osiągnięcie i utrzymanie szczupłej, wysportowanej sylwetki, ćwiczy sprawność, równowagę i koordynację, wytrzymałość siłową, a dodatkowo można nauczyć się podstaw samoobrony. Jest dobrym urozmaiceniem jeśli trenujesz bieganie, gdyż wzmacnia nogi. Wykopy aktywują mięśnie nóg, brzucha i pośladków, a wymachy rękami angażują mięśnie ramion, klatki piersiowej oraz talię. Dodatkowo trening ten działa odstresowująco i relaksująco, pomimo dużego wysiłku. Tak wiele korzyści przy jednym sporcie? Właśnie dlatego aeroboxing  stał się popularny.

 

Gdzie ćwiczyć?

Możesz zapisać się na zajęcia praktycznie w każdym klubie fitness. Pamiętaj, że sposób prowadzenia treningu zależy od instruktora, jego doświadczenia i sposobu, w jaki motywuje grupę. Nie istnieje jeden uniwersalny plan przebiegu treningu.  

 

Jak dbać o bezpieczeństwo?

Nie da się ukryć, że aeroboxing jest sportem bardzo urazowym. Wiele zależy od instruktora. Najlepiej poszukaj takiego, który ma doświadczenie w sztukach walki, będzie on bowiem dbał o prawidłowe wykonywanie ćwiczeń pod względem technicznym. To pozwoli ci znacznie zmniejszyć ryzyko doznania  kontuzji. Nie spóźniaj się na zajęcia, ponieważ ominie cię rozgrzewka, a to grozi urazem! Pamiętaj o lekkich butach z dobrą amortyzacją i wygodnym ubraniu. Najlepiej kupić specjalną odzież do fitnessu w sklepie sportowym, gdyż jest ona uszyta z materiałów, które nie krępują ruchów i nie powodują otarć. Tu należy także zainwestować w sportowy stanik, który utrzyma biust podczas gwałtownych ruchów. Warto również mieć przy sobie spray, który natychmiast przyniesie ulgę w razie stłuczenia lub skręcenia, np. Altacet® Ice*.

 

*Opakowanie Altacet®ICE

Pozostałe proponowane artykuły: