Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Fitness - które zajęcia przyniosą najlepsze efekty

Fitness to cała filozofia zdrowego życia, nie tylko same ćwiczenia. Kluby prześcigają się w ofertach atrakcyjnych zajęć. A które z nich dają najlepsze efekty?

Okazuje się, że najbardziej efektywne z zajęć fitness,  to te z elementami tańca oraz z podnoszeniem ciężarów. Tajemnica ich efektywności tkwi w tym, że aktywują one niemal wszystkie grupy mięśni. Jednocześnie możesz spalić kalorie, wyrzeźbić ciało, a także poprawić kondycję, siłę i wytrzymałość całego organizmu.  

Zajęcia fitness z elementami tańca

To grupowe zajęcia, podczas których grupa w rytm muzyki wykonuje układy choreograficzne. Należą do nich salsa, funk, hi-lo, a także dancehall i zumba. Trzeba mieć do nich dobrą kondycję, dlatego z pewnością nie nadają się dla osób, które dopiero zaczynają ćwiczyć. Nie są też wskazane dla osób, u których stwierdzono problemy z krążeniem, ze względu na bardzo szybkie tempo ćwiczeń, a w związku z tym wysokie tętno utrzymujące się przez cały czas trwania treningu.

 

Ile spalisz kalorii?  Ok. 7 kcal na minutę!

 

Fitness - króte zajęcia przynoszą największe rezultaty Fitness - króte zajęcia przynoszą największe rezultaty

 

 Zajęcia fitness z podnoszeniem ciężarów

Te zajęcia nie muszą być grupowe, mogą być wykonywane indywidualnie. Powinny jednak się odbywać pod okiem trenera. Są przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Polegają one na wykonywaniu określonych ćwiczeń z udziałem ciężarów. Należą tutaj sztangi i kettlebell. Jeśli dopiero zaczynasz, ważne jest opanowanie technik prawidłowego wykonywania ćwiczeń, w czym pomoże doświadczony trener. W przeciwnym razie możesz doznać nieprzyjemnych urazów.

 

Ile spalisz kalorii?  Ok. 20 kcal na minutę!

 

Jak często należy ćwiczyć?

Jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), optymalnie jest trenować od dwóch do pięciu razy w tygodniu. Czas treningu powinien wynosić od 30 do 60 minut. Przed zapisaniem się do klubu fitness odwiedź lekarza i dowiedz się, czy możesz ćwiczyć bez zdrowotnych powikłań.

 

Jak bezpiecznie osiągnąć dobre efekty?

Wymienione zajęcia w większości przeznaczone są dla już zaawansowanych osób, które mają już na swoim koncie treningowe osiągnięcia. Jednak bez względu na stopień zaawansowania:

 

  • pamiętaj o rozgrzewce, która przygotuje ciało do wysiłku i zmniejszy ryzyko kontuzji, a po treningu nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających,
     
  • uzupełniaj płyny i dobrze się odżywiaj,
     
  • nie przesadzaj z ilością treningów w tygodniu dla poprawienia wyników,
     
  • dopasuj długość i częstotliwość  treningów do swoich możliwości.

 

Jeśli podczas treningu doznasz stłuczeniazwichnięcia lub innej kontuzji stawu, działaj od razu i użyj leku, który przyniesie natychmiastową ulgę, np. Altacet żel z chłodzącym mentolem.

 

ALTA/068/12-2015

Pozostałe proponowane artykuły: