Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Planując majówkę, nie zapomnij o sporcie

Wraz z nadejściem wiosny, warto zaprzyjaźnić się ze sportem i włączyć treningi do codziennej rutyny, a także wyrobić nawyk odpoczywania w aktywny sposób.

Świetnie sprawdzają się wszelkie sporty uprawiane na świeżym powietrzu, takie jak piesze wędrówki, wspinaczka górska lub wyprawy rowerowe i kajakowe.

 

Zaplanuj sportową majówkę Zaplanuj sportową majówkę - wyprawa rowerowa

 

Dla miłośników natury: spływ kajakowy

 

Wyprawa kajakowa, zarówno jednodniowa, jak i połączona z kempingiem, to idealna propozycja na spędzenie np. weekendu majowego. Taka aktywność pozwala na połączenie wysiłku fizycznego na świeżym powietrzu z obcowaniem z dziką naturą. Często przystań dzieli kilka, lub nawet kilkanaście kilometrów od najbliższego kempingu lub punktu odbioru kajaków.

 

Dlatego warto pamiętać, aby mierzyć siły na zamiary i odpowiednio planować trasę, szczególnie jeśli na spływ wybieramy się większą grupą. Długotrwałe wiosłowanie, szczególnie pod wiatr lub pod prąd, może skutkować bólem mięśni. Aby temu zapobiec, warto po zakończeniu spływu dokładnie się rozciągnąć, a w razie potrzeby zastosować odpowiednią maść lub żel o właściwościach przeciwzapalnych.

 

Dla zabieganych, początkujących i zaawansowanych: trekking

Trekking to sport ogólnie dostępny – aby pieszo pokonywać trasy spacerowe lub trekkingowe, nie trzeba wyjeżdżać na długi weekend w odległe rejony kraju ani posiadać specjalistycznego sprzętu. Oczywiście, najzdrowiej jest chodzić na świeżym powietrzu, z dala od miejskiego zgiełku. Jednak jeśli nie masz takiej możliwości, wystarczy trasa spacerowa w pobliskim parku. Trekking, szybkie marsze oraz spacery, to nie tylko przyjemność sama w sobie. Można ten rodzaj aktywności potraktować jako pierwszy krok na drodze do odbudowy formy po zimie.

 

Chodzenie to jedna z najbardziej naturalnych dla człowieka form ruchu, dlatego zaczynając walkę o lepszą kondycję od spacerów lub szybkiego marszu, minimalizujemy ryzyko nabawienia się kontuzji, albo takich niepożądanych objawów jak ból mięśni, stłuczenia czy opuchlizna. Trekking może być jednak dyscypliną bardzo wymagającą – wszystko zależy od wyboru trasy.

 

Dla odkrywców: wycieczki rowerowe

Wycieczki rowerowe doskonale sprawdzają się zarówno podczas krótkich, jak i kilkudniowych wyjazdów. Jazda na rowerze pomaga w dokładniejszej eksploracji terenu podczas podróży, ale jest też świetnym pomysłem na spędzenie czasu w gronie rodziny lub przyjaciół. W zależności od wyboru trasy, jazda na rowerze może, podobnie jak trekking, stanowić sport o niskiej lub bardzo wysokiej intensywności. Kolarstwo angażuje nie tylko mięśnie nóg i pośladków, ale także odpowiadające za równowagę ciała mięśnie pleców i korpusu.

 

Uważaj na stłuczenia i kontuzje

Wybór odpowiedniego sportu zależy od osobistych preferencji. Jednak niezależnie od dyscypliny, przed rozpoczęciem wysiłku zawsze obowiązuje konieczność rozgrzewki. Nie zachowując tej zasady, narażamy się na konsekwencje – nie tylko zakwasy i ból, ale także kontuzje i obrzęki. Po wysiłku warto także rozciągnąć mięśnie. W przypadku wystąpienia zakwasów można zastosować specjalistyczny żel chłodzący lub rozgrzewający. Natomiast jeśli w trakcie wyjazdu przydaży nam się uraz, warto mieć pod ręką np. lek Altacet® Żel, który szybko złagodzi ból pourazowy i zadziała ściągająco na opuchnięte miejsce.

 

 

Sygnatura: ALTA/015/03-2016

Pozostałe proponowane artykuły: