Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Sprawdź, który sport plażowy jest najbardziej efektywny

Plażowanie nie musi oznaczać kilkugodzinnego opalania przerywanego spacerami do sklepu. Czas na plaży można spędzić w aktywny sposób, wspierając przy tym swój codzienny plan treningowy.

Wśród wielu plażowych i wodnych sportów każdy znajdzie coś dla siebie.

 

Skimboarding – wodna deskorolka kietsurfing - sporty plażowe

 

1. Siatkówka plażowa dla graczy zespołowych

 

Jest to sport mający kilka zalet: nie wymaga specjalistycznego sprzętu, a ponadto pozwala na aktywne i przyjemne spędzenie czasu w grupie. Do rozgrywki potrzebna jest jedynie piłka
i minimum 4 graczy. Siatkówka plażowa różni się od odmiany klasycznej tym, że bieganie po piasku jest odrobinę bardziej wymagające, ciężej też wykonać nabieg do ataku.

 

Plusy? O wiele łatwiej uniknąć kontuzji czy stłuczeń w razie upadku.

 

Podczas siatkówki wykonuje się dużo ruchów eksplozywnych, takich, jak wyskoki czy uderzenia. Dlatego w celu uniknięcia kontuzji należy zawsze wykonać kilkuminutową rozgrzewkę.

 

Które mięśnie pracują najbardziej?

 

Dzięki podbiegom i wyskokom, sport ten angażuje dolną część ciała, czyli nogi i pośladki.
Z kolei ramiona, plecy i klatka piersiowa pracują w związku z serwowaniem oraz odbijaniem piłki. Jeśli na co dzień należysz do osób, które nie prowadzą aktywnego trybu życia, mecz może zakończyć się bólem mięśni. W takim przypadku pomoże rozciąganie oraz specjalistyczny żel dla sportowców, na przykład chłodzący Altacet® Żel.

 

2. Skimboarding – wodna deskorolka

 

Skimboarding to poniekąd przeciwieństwo surfingu – zadaniem skimboardera jest również złapanie fali, jednak pościg ten zaczyna się już na plaży. Za pomocą specjalnej deski sportowiec ślizga się po fali na płytkiej warstwie wody. Trudność polega na złapaniu samej fali oraz utrzymaniu równowagi na desce. Podobnie jak podczas jazdy na deskorolce, w czasie ślizgania się za pomocą skimboardu można wykonywać różne triki.

 

Które mięśnie pracują najbardziej?

 

Podczas ślizgania się na skimboardzie sportowiec wykorzystuje w dużym stopniu głębokie mięśnie korpusu, odpowiadające za utrzymanie równowagi. Poczujesz dodatkowo wzmożoną pracę nóg, łydek, mięśni brzucha oraz w nieco mniejszym stopniu, ale nadal, górną połowę ciała. Upadek do wody ma niewielkie szanse zakończyć się poważnym urazem, stłuczeniami czy obrzękiem, dlatego skimboarding nie jest sportem wysokiego ryzyka. Przed rozpoczęciem pościgu za falą warto jednak wykonać rozgrzewkę, aby zminimalizować ryzyko kontuzji.

 

3. Windsurfing i kitesurfing – łap wiatr w żagle

 
 
 
Windsurfing to sport wodny, w którym zawodnik utrzymuje się na wodzie dzięki desce wyposażonej w specjalny żagiel, wykorzystujący siłę napędową wiatru. Jeśli zamiast w żagiel, deska wyposażona jest w latawiec kształtem przypominającym spadochron, mówimy wówczas o kitesurfingu. Obie odmiany surfingu są popularne nad Bałtykiem, nie musisz więc planować dalekiej podróży, żeby spróbować swoich sił na desce.
 
 
 

Które mięśnie pracują najbardziej?

 
Zarówno windsurfing, jak i kitesurfing mocno angażują mięśnie głębokie, odpowiadające za równowagę. Dodatkowo, sportowiec musi mieć silne plecy i ramiona, aby utrzymać żagiel oraz mocne mięśnie nóg, aby balansować ciałem w celu utrzymania równowagi.
 
 
 
Sporty plażowe to aktywności wymagające dość dużego wydatku energetycznego, będące jednocześnie świetną zabawą. Wystarczy wypróbować jedną z powyższych propozycji, a plażowanie już nigdy nie będzie kojarzyć się z nudnym leżeniem na ręczniku. 

 

Sygnatura: ALTA/028/06-2016

Pozostałe proponowane artykuły: