Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Fitness na plaży? Czemu nie - nie rezygnuj z treningów w trakcie wakacji

Wiele osób zastanawia się jak można latem połączyć przyjemne z pożytecznym, czyli opalanie się z ćwiczeniem. Otóż jest to jak najbardziej możliwe. Uprawianie fitnessu na plaży pozwoli idealnie spalić kalorie przy jednoczesnym, miłym spędzeniu czasu. Trening na niestabilnym podłożu zmobilizuje do pracy tak zwane mięśnie głębokie odpowiedzialne za utrzymywanie równowagi i stabilizowanie ciała, twoje mięśnie będą pracowały mocniej!

Sprawdź, jaki poprawnie wykonywać ćwiczenia, by spalić zbędne kalorie i uniknąć kontuzji.

 

Jaki piasek będzie najlepszy do wykonywania ćwiczeń?

 

Choć może się to wydawać nieprawdopodobne, wystarczy 15 minut dziennie intensywnych ćwiczeń, aby zobaczyć pierwsze efekty. Zanim zaczniesz ćwiczenia, sprawdź najpierw naturalne warunki. Ważne, by ćwiczyć na miękkim piasku. Są plaże o miękkim, żółtym piasku, a także takie, gdzie pomiędzy piaskiem leżą liczne kamienie. Ćwiczenie na złym podłożu może spowodować, że zamiast wylegiwać się na plaży, będziesz musiał udać się do apteki po lek na opuchliznę

fitness na plaży bez kontuzji  - jogging fitness na plaży bez kontuzji - medytacja

 

Jakie ćwiczenia można wykonywać na plaży?

 

Wiele zależy tu od samego piasku. 

 

Plaża z miękkim piaskiem:

możesz wykonywać wszelkie ćwiczenia izometryczne oraz skokowe. 
 

  • Klasyczny plank – wykonaj podpór na przedramionach, nogi proste, jak do pompki. Utrzymuj taką pozycję przez co najmniej 15-30 sekund, pamiętając o wciągniętym brzuchu, napiętych pośladkach i prostych plecach.
     
  • Przysiad z wyskokiem –nogi rozstaw na szerokość bioder, wciągnij brzuch, wyprostuj plecy i wykonuj serię przysiadów z podskokami.
     
  • Wykroki – ułóż dłonie na biodrach i stań w rozkroku na szerokość bioder. Wykonaj duży wykrok prawą nogą do przodu i ugnij kolana. Pamiętaj, by twoje plecy były proste, a brzuch wciągnięty. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj wykrok na drugą nogę. Jeśli jesteś osobą zaawansowaną, możesz wykonywać przeskoki.
     
  • Przeskoki obunóż przez ręcznik – rozłóż swój plażowy ręcznik i przeskakuj z jednej strony na drugą. Lądując uginaj lekko kolana.

 

Plaża z twardym piaskiem:

skoncentruj się na ćwiczeniach statycznych, na przykład rozciągających, które pozwolą uniknąć kontuzji stóp. Twardy piasek nada się również do biegania - możesz wykonać test Coopera, polegający na 12-minutowym nieprzerwanym biegu, który wzmocni twoją kondycję
i wytrzymałość.

Aby uniknąć kontuzji, mierz siły na zamiary

Nawet jeśli miałeś szóstkę z wychowania fizycznego w podstawówce, a w liceum byłeś królem osiedlowego boiska, pamiętaj, że w pewnym wieku ciało traci sprawność. Dobierz więc czas ćwiczeń do swoich możliwości. Jeśli zaczynasz przygodę z fitnessem, wybierz na start 15-20 minutowe treningi. Jeżeli należysz do grup zaawansowanych, poświęć na ćwiczenia około 45 minut.

 

Pamiętaj, że niedostosowanie długości ćwiczeń do własnych możliwości może skończyć się kontuzją! 

 

Efekty Twojej pracy

Jeśli będziesz wykonywać regularne ćwiczenia przez okres około trzech miesięcy, z pewnością zauważysz oczekiwane efekty. Tętno przestanie Ci rosnąć pod koniec sesji, potliwość wyraźnie się zmniejszy, a zawartość tkanki tłuszczowej skurczy się. Dlatego nawet jeśli skończy się lato,  nie rezygnuj z fitnessu, aby na kolejnych wakacjach błyszczeć doskonałą formą.

 

Pamiętaj o rozgrzewce

Pamiętaj, że fitness jest formą wzmożonej aktywności fizycznej, a więc niezbędna jest przed nim rozgrzewka. Należy wykonywać ją przez co najmniej 5 minut. Prawidłowa rozgrzewka musi składać się głównie z ćwiczeń rozciągających. W przypadku niewystarczającego rozgrzania się przed ćwiczeniem ryzykujesz nabawienia się urazu. Dlatego też warto zawczasu nabyć odpowiedni lek na opuchliznę, np. Altacet® Żel  z chłodzącym mentolem.

 

Garść porad na koniec

Na koniec prosta rada. Efekty ćwiczeń będą widoczne tylko i wyłącznie jeśli ćwiczenia będą regularne. Warto więc zaprzyjaźnić się z ćwiczeniami. Tylko w ten sposób będzie można spalić tkankę tłuszczową przy jednoczesnym, miłym spędzeniu czasu. Pamiętaj - ćwicz codziennie, nie tylko na wakacjach! W związku z tym rekomendujemy, aby ćwiczenia, które opanujesz na plaży, później wykonywać regularnie w domu. W takim przypadku z pewnością zauważysz różnicę w swojej sylwetce na zdjęciach z dwóch kolejnych urlopów.

 

Sygnatura: ALTA/029/06-2016

Pozostałe proponowane artykuły: