Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

ABC najpopularniejszych zajęć grupowych w klubach fitness

W zakresie oferty zajęć grupowych w klubach fitness rządzą przejściowe trendy. Kiedyś modne były zajęcia taneczne, zajęcia na stepperze oraz innego rodzaju treningi aerobowe.

W ostatnim czasie różnego rodzaju systemy treningowe takie jak Cross Training bądź CrossFit stały się bardzo popularne, niemal całkowicie wypierając z grafiku zajęć klasyczne zajęcia aerobiku. Nadal jednak można znaleźć zajęcia mające na celu budowanie siły, wytrzymałości lub elastyczności.  

 

  Zajęcia fitness - które są najpopularniejsze - altacet abc zajęć fitness - altacet

 

Pierwsze zajęcia fitness należy dostosować do swoich możliwości. Sport powinien przede wszystkim sprawiać przyjemność, zatem rozpoczynanie przygody z fitness klubem od zajęć dla zaawansowanych może skończyć się wielodniowymi zakwasami i utratą motywacji. Istnieje wiele rodzajów popularnych zajęć, które z łatwością można dopasować do możliwości każdej osoby rozpoczynającej walkę o lepszą kondycję.

 

Najpopularniejsze zajęcia w klubach fitness:

 

1. Aeroboxing, TBC

 

  • Typ zajęć: wytrzymałościowe, ogólnorozwojowe
  • Efekty: Podczas godziny aeroboxingu lub TBC można spalić nawet kilkaset kalorii, ćwiczenia skuteczne podczas odchudzania.
  • Cena: 15-30 złotych za zajęcia

 

Aeroboxing to zajęcia, które łączą w sobie elementy treningu aerobowego ze sztukami walki, na przykład boksem czy kickboxingiem. Aerobox nie jest sportem kontaktowym, a uczestnik nie nauczy się na tych zajęciach samoobrony. Może się jednak spodziewać zajęć aerobiku z licznymi elementami wykopów i wyskoków. Innymi zajęciami, które rozwijają ciało w podobny sposób, są TBC – czyli Total Body Conditioning. To ćwiczenia ogólnorozwojowe, które wzmacniają mięśnie całego ciała, pomagając wykształcić większą siłę i wytrzymałość.

 

2. CrossFit

 

  • Typ zajęć: siłowe, wytrzymałościowe
  • Efekty: Już po kilkunastu treningach uczestnicy zajęć mogą zauważyć znaczące postępy: wzrost siły, sprawności i wytrzymałości.
  • Cena: 25-30 złotych za zajęcia

 

CrossFit to program treningu siłowego i kondycyjnego, zakłada równomierny rozwój sprawności, siły, mobilności czy szybkości za pomocą ćwiczeń ze sztangą oraz z obciążeniem masy ciała. Tego typu aktywność z jednej strony wymaga bardzo dużej sprawności, bowiem nierzadko w ramach jednego treningu uczestnik biega, skacze, podciąga się na drążku oraz wykonuje kilka ćwiczeń ze sztangą. Z drugiej strony, każdy trening można dostosować do możliwości uczestnika, odpowiednio dobierając obciążenie. Po pierwszym tego typu treningu może pojawić się ból mięśni, a nawet opuchlizna. Co stosować w takim wypadku? Dobrze sprawdzą się żel na opuchliznę lub zimne okłady.

 

3. Joga

 

  • Typ zajęć: rozciągające, wytrzymałościowe
  • Efekty: Ciało jest rozluźnione i rozciągnięte już po kilku sesjach. Po kilku miesiącach regularnych ćwiczeń następuje wyraźne wzmocnienie mięśni.
  • Cena: 20-30 złotych za zajęcia

 

Joga z założenia jest nie tylko gimnastyką, ale także całym systemem filozoficznym. Dzięki wprowadzeniu w życie zasad jogi, uczestnik zajęć ma szansę wzmocnić ciało, rozluźnić mięśnie a także osiągnąć wewnętrzną harmonię. Joga jest systemem ćwiczeń, który zakłada stopniowanie wysiłku. W każdą pozycję (asanę) należy wchodzić powoli i stopniowo, co pozwala uniknąć kontuzji.

 

Kontuzje, zakwasy, opuchlizna – co stosować, jak unikać

Aby uniknąć kontuzji, należy przede wszystkim pamiętać o dokładnym rozgrzaniu i rozciągnięciu mięśni przed przystąpieniem do treningu. Podczas samych zajęć niemal zawsze istnieje możliwość dostosowania intensywności wykonywanych ćwiczeń do indywidualnych możliwości uczestnika. W razie wystąpienia urazów i opuchlizny, doskonale sprawdzi się żel na opuchliznę, na przykład Altacet®Żel.

 

 

Pozostałe proponowane artykuły: