Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Trening aerobowy - szybki sposób na schudnięcie

Nie musisz spędzać długich godzin na siłowni, żeby uzyskać smukłą sylwetkę. Trening aerobowy to doskonały sposób na poprawę kondycji oraz pozbycie się zbędnych kilogramów.

Jego największym plusem jest to, że pozwala schudnąć, a przy tym dobrze się bawić i czerpać przyjemność z wykonywanych ćwiczeń. Trening aerobowy mogą uprawiać osoby w różnym wieku, niezależnie od poziomu zaawansowania.

 

Sprawdź jak się do niego odpowiednio przygotować, aby uniknąć kontuzji.

 

Na czym to polega trening aerobowy?

 

Trening aerobowy inaczej nazywany jest tlenowym, ponieważ w jego trakcie krew dostarcza tlen do wszystkich mięśni. Organizm najpierw spala zawarty w mięśniach glikogen, a potem tłuszcz, dlatego ten rodzaj ćwiczeń pozwala łatwo i szybko schudnąć.

 

Najpopularniejsze formy ćwiczeń aerobowych to:

 

  •  bieganie
     
  • jazda na rowerze
     
  • jazda na rolkach
     
  • pływanie
     
  • nordic walking
     
  • tenis/badminton
     
  • aerobik

 

Jeśli wolisz trenować w domowym zaciszu, zaopatrz się w matę piankową i postaw na proste ćwiczenia gimnastyczne, takie jak:

 

  • wypady
     
  • przysiady
     
  • brzuszki
  •  
  • pompki

 

Te proste ćwiczenia podkręcą twój metabolizm i wyrzeźbią sylwetkę. Możesz też skakać na skakance, bo w 15 minut spalisz aż 200 kcal. Dobrą alternatywą jest spacer. Maszerując, w niecałą godzinę, spalisz ponad 290 kcal.

 

Od czego zacząć?

 

Zacznij od dwudziestominutowego treningu trzy razy w tygodniu i systematycznie zwiększaj jego czas i częstotliwość. Kiedy uda ci się wydłużyć trening do godziny, możesz zacząć ćwiczyć co drugi dzień. Zaplanuj trening z głową – po każdym dniu treningowym daj sobie czas na regenerację. Pamiętaj, aby nie przeciążyć organizmu, bo możesz szybko stracić motywację do dalszej pracy. Wysiłek nie powinien być zbyt intensywny. Ćwicz w umiarkowanym tempie i zainwestuj w pulsomierz, który pomoże Ci utrzymać tętno na stałym poziomie.

 

Przygotuj się w 3 krokach

 

1. Odpowiednia rozgrzewka

Najważniejszym elementem treningu jest rozgrzewka, która przygotowuje organizm do większego wysiłku. Powinna trwać od 5 do 10 minut. Zacznij od wymachów i rozgrzania stawów. Jogging poprzedź dodatkowo szybkim marszem. Po skończonej pracy koniecznie się rozciągnij. Stretching możesz wydłużyć nawet do 15 minut.

 

2. Odpowiedni strój

Podstawą bezpiecznego treningu jest dobrze dobrane obuwie. Niezależnie od aktywności, jaką wykonujemy, buty powinny być lekkie, przewiewne i dopasowane do stopy, a także mieć dobrą przyczepność i zapewnić nogom stabilność. Biegacze powinni zwrócić szczególną uwagę na podeszwy. Zawarte w nich poduszki żelowe, silikonowe lub powietrzne amortyzują uderzenia o podłoże. Jeśli wolisz biegać po asfalcie niż po bieżni, poproś o pomoc doświadczonego sprzedawcę, który doradzi ci, jakie buty będą dla ciebie odpowiednie.

 

3. Odpowiednia dieta

Nie później niż godzinę przed treningiem zjedz lekki posiłek np. jogurt naturalny z owocami
i płatkami owsianymi, a po treningu – np. pieczonego łososia z kaszą kuskus i zieloną fasolką szparagową. Ważne, aby posiłki były dobrze zbilansowane tzn. składały się z białka (mięsa, ryb, jaj lub nabiału), zdrowych tłuszczów (znajdziesz je w orzechach i olejach), warzyw oraz węglowodanów złożonych (kasze, ryż brązowy, chleb żytni/razowy) i prostych, ale tylko tych, znajdujących się w owocach. Nie zapomnij o nawadnianiu. Podczas treningu wypacasz część minerałów, które uzupełnisz pijąc wodę z cytryną.

 

Jakie korzyści daje trening aerobowy?

 

Trening aerobowy zwiększa wydolność organizmu, wzmacnia kręgosłup, poprawia krążenie, usprawnia układ odpornościowy, dotlenia komórki, redukuje napięcie, a do tego skutecznie spala tkankę tłuszczową. Dzięki temu, że angażuje do pracy całe ciało, nie obciąża tylko jednej partii mięśni, co znacznie zmniejsza ryzyko powstania kontuzji i innych poważniejszych urazów. Jeśli jednak nie zdołasz ustrzec się przed opuchlizną, sięgnij po Altacet® Żel, który ukoi ból i zmniejszy obrzęk.

 

ALTA/041/10-2016

Pozostałe proponowane artykuły: