Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Serwis internetowy www.altacet.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Aerobik – w domu czy w klubie fitness?

Jesienią spada motywacja do treningów na świeżym powietrzu. Alternatywą są zajęcia fitness lub gimnastyka w domowym zaciszu. Sprawdź, który rodzaj ćwiczeń będzie dla ciebie najlepszy.

Aerobik to forma aktywności najchętniej wybierana przez kobiety. Coraz częściej trendowi na niego ulegają też mężczyźni i decydują się na zajęcia grupowe w klubie fitness lub trening solo w domu. To dlatego, że ćwiczenia aerobowe łączą przyjemne z pożytecznym. I sprawiają, że świetnie się bawiąc, rzeźbisz całą sylwetkę.

 

W grupie siła

Kluby fitness kuszą amatorów sportu bogatą ofertą. Większość zajęć, na które możesz się w nich zapisać jest ogólnorozwojowych, tzn. angażuje do pracy całe ciało i pozwala równomiernie wysmuklić sylwetkę. Trenując w grupie łatwiej się zmotywować do regularnych treningów, a przy okazji nawiązać nowe znajomości. Jeśli chcesz zacząć przygodę z aerobikiem, podpowiemy ci, jakie zajęcia są teraz na czasie.

 

Najpopularniejsze zajęcia fitness:

  • TBC – ćwiczenia ogólnorozwojowe, które wzmacniają wszystkie grupy mięśni. Charakteryzuje je duża liczba powtórzeń i szybkie tempo treningu

 

  • ABT – to ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie dolnych partii ciała, głównie ud i pośladków. Wykonuje się je w umiarkowanym tempie

 

  • Fat Burning – proste układy choreograficzne z wykorzystaniem elementów stepu; niska intensywność

 

  • Step – zajęcia choreograficzne z użyciem specjalnej platformy, tzw. stepu, poprawiające pamięć i koordynację ruchową; wysoka intensywność

 

  • Zumba – ćwiczenia łączące taniec z aerobikiem, wykonywane w rytmie marenge, salsy, cumbii, reggetonu, flamenco i samby; wysoka intensywność

 

  • Dancehall / Twerk – ćwiczenia wzmacniające dolne partie ciała, oparte na ruchach zw. booty shake, czyli poruszaniu biodrami w rytm skocznej muzyki

 

  • Bokwa – innowacyjny trening polegający na wykonywaniu nogami wybranych przez trenera znaków, liter i cyfr

 

  • Bosu – ćwiczenia angażujące wszystkie grupy mięśni i poprawiające koordynację. Są niezwykle intensywne, a zajęciach wykorzystuje się aerodynamiczny sprzęt

 

Jakie są zalety grupowych zajęć fitness

 

Największą zaletą zajęć fitness jest obecność instruktora, który doradza, jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenia, na bieżąco koryguje błędy i dopinguje do jeszcze większego wysiłku. Jeśli masz problem z kolanami lub kręgosłupem, zaproponuje ci inną, niż standardowa, formę ćwiczeń, aby nie narazić cię na kontuzje i urazy.

Kolejnym plusem treningu na sali są sprzęty, które pozwalają ci trenować intensywniej niż w domu i szybciej osiągnąć wyznaczane cele, jak zrzucenie zbędnych kilogramów, wzmocnienie mięśni, ujędrnienie ciała. W klubie fitness możesz też w pełni skupić się na sobie i masz pewność, że nikt nie rozproszy twojej uwagi.

 

Fitness w domu dla początkujących

Jeśli nie należysz do fanów zajęć grupowych, a nie stać Cię na trening indywidualny z instruktorem, możesz gimnastykować się w domu. Wystarczy, że wygospodarujesz dla siebie trochę wolnej przestrzeni, zaopatrzysz się w matę piankową i oczywiście dobre obuwie. Za hantle posłużą ci butelki wypełnione wodą – dostosuj ich ciężar do poziomu zaawansowania.

 

Jak skomponować domowy trening?

 

Jeśli nie wiesz od czego zacząć – zajrzyj do Internetu. Znajdziesz tam mnóstwo blogów, vlogów i tutoriali, które w prosty sposób pokazują jak prawidłowo wykonać konkretne ćwiczenie. Wielu profesjonalnych trenerów nagrywa też swoje treningi i wrzuca je za darmo do sieci. Pamiętaj, aby każdy trening zacząć od rozgrzania całego ciała, a tuż po nim porządnie rozciągnąć. Staraj się tak komponować treningi, aby ćwiczyć całe ciało – zacznij od ramion i stopniowo schodź w dół przez klatkę piersiową i plecy, brzuch, pośladki, a wreszcie nogi. Nie zapomnij o nawodnieniu i odpowiedniej diecie.

 

Niezależnie od tego czy wybierzesz zajęcia grupowe czy trening w domowym zaciszu, pamiętaj by odpowiednio dostosować stopień trudności do swoich możliwości. Ćwicz regularnie co najmniej 3 razy w tygodniu. Dzięki temu unikniesz zakwasów, kontuzji i poważniejszych urazów. Jeśli w trakcie ćwiczeń pojawi się opuchlizna, sięgnij po Altacet® Żel, który zmniejszy obrzęk.

 

ALTA/044/09-2016

Pozostałe proponowane artykuły: